Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Vreme iluzija i oslobođenja

Komentari (39) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 06 avgust 2009 15:30
brm
"Kako su Srbi od duboko promućurnog, snalažljivog, radnog i životnog postali poltronski, neradnički i lakoveran narod sklon velikim iluzijama, pitanje je za ozbiljna socijalno-psihološka istraživanja."
pa istražujte već jednom konstatacija je isuviše...kao i proklamacija
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 06 avgust 2009 15:56
komentator bg
Dosta dobar tekst. Činjenicu da nam boljitak ne dolazi ni sa istoka ni sa zapada, nego od nas samih, odavde - iz Srbije, izgleda da treba ponavljati svakodnevno, pa opet je ovaj narod ne bi prihvatio. Liči kao da ćemo večno živeti u filmu "Tri karte za Holivud".

Prokomentarisao bih i autorov poziv na povratak selu. Slažem se, ali ne u smislu masovnog povratka ljudi iz grada u selo. Pre svega, država treba da se posveti selu i poljoprivredi, i obezbedi sve što je potrebno za uspešnu poljoprivrednu proizvodnju i zadovoljnog poljoprivrednika. Onda ćemo imati i bogato selo i državu, slično kao što je u Danskoj.
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 06 avgust 2009 16:11
Vladimir Celeketic - Zambija
Ceo trik i jeste u sistemu vrednosti. Protiv sistema vrednosti koji autor opisuje u 4 tacke na kraju teksta vodi se besomucan rat vec decenijama i u Srbiji i u srpskom neposrednom okruzenju (Evropi). Iako sva logika nalaze da Srbi usvoje takav sistem vrednosti upravo pouceni sopstvenom istorijom, njegovo usvajanje bi znacilo da je Srbija vrlo posebna u odnosu na okruzenje. Nazalost, za posebnost je potreban kvalitet, a Srbija taj kvalitet nema i uopste nije narocito razlicita od tog okruzenja koliko se nama po nekada cini.
Pre ce biti da ce Evropa, kao i sve velike civilizacije u istoriji, uci u proces samounistenja i da ce onda bujica odneti sve ukljucujuci i Srbiju i sve te maloumne ideologije, od komunizma do "demokratije i ljudskih prava".
Sto bi rekli drugovi Englezi: "common sense is not common".
Postoji neka "greska" u homo sapijensu. Sam ce Bog znati zasto je to tako ostavio.
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 06 avgust 2009 17:15
roadrunner
Bosko Obradovic-decko mi je u pocetku bio simpaticna pojava dok iz nastupa u nastup nisam shvatio odakle duva vetar,nesumljivo iz Patrijarsije.Iz nastupa u nastup,texta u text,ponavlja se ista mantra - Crkva je buducnost i resenje za ovaj napaceni narod i drzavu. Ostatak textova je popunjen kompromisnom demagogijom da se opet kaze nesto veliko i bitno za sudobnosni nacionali opstanak, a da se opet jel', nikome konkretnom i bitnom na vlasti ne zameri. Recimo u ovom tekstu,osnov Boskove ideologije i izbavljenja iz propasti na kraju je stav 3. Stavovi 1,2,i 4 su uopstena demagogija koja se moze prepisati iz programa bilo koje politicke stranke(da ne ulazim u dublju analizu totalog populizma tih staova- recimo po stavu 2, Nikola Tesla ne bi bio dobar Srbin itd...)Ukratko,crkva je shvatila da je u duhu vremena da i ona ima neku svoju NGO, i da je mnogo vise "cool" za promociju i popularizaciju takvih stavova da to rade "mlade, obrazovane, moderne itd itd" face, nego matori episkopi u bradama i mantijama. Ukratko Dveri su NGO, koji dobija svaku podrsku iz SPC.Pre koji mesec sam samo podestio na neke katastrofalne politicke poteze iz blize i dalje proslosti nasih "prozorljivih" vladika i sa time se vecina diskutanata ovde slozila,tako da ne bih da se ponavljam-ukratko politicka buducnost i drzave i naroda nije crkva i to ne sme i ne moze biti osnov bilo kakvog preobrazaja ma kolko to nekom blasfemijski zvucalo.Crkva treba da ima svoju ulogu u drustvu za onog ko je formalno religiozan,ali da bude stub buducnosti,ne nikako(da ne povljam katastrofalne poteze vladika ponovo). Za razmisljanje za velike pravoslavce ovde,malo vladike Valjevskog kako sa svitom u redu,ponisno ljube ruku Papi JovanuPavlu i svi ko deca dobiju krstic na poklon
http://www.youtube.com/watch?v=6zibHGhqt0k
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 06 avgust 2009 18:02
Milena Ankic
Cudi me da autor teksta kao dobar poznavalac svoga naroda nezna zasto je tako kako je.
Ako pogledamo citavu nasu istoriju nama je uvek neko drugi kriv.
Komunizam nam jesu "nametnuli" ali je interesantno zasto Marks nije to sproveo u svojoj
Nemackoj.Niko se nije toliko dobro "uvlacio"Titu
kao srbi.I danas to rade "naricuci" nad njegovim grobom nebi li vaskrsao.Dok su katolici i u vreme komunizma postovali svoju crkvu i odlazili u nju
mi smo cinkarili ljude koji su slavili slavu ili
nedaj boze farbali jaja za uskrs.
Onda su ti isti ljudi u vreme Milosevica poceli ici u crkvu ne zato sto veruju vec iz pomodarstva.
Ali kod kuce su i dalje drzali marsalovu sliku.
U ratu smo povukli najdeblji kraj(ispada da smo sami protiv sebe ratovali).Nista cudno nije prvi put.
Nakon 2000 smo nastavili "tempo"unistavanja.
Umesto da smo raspisali javnu licitaciju u dijaspori i ponudili nase firme nasim ljudima
mi smo ih rasprodali onima koji su i izazvali rat tako da smo sada njihova kolonija.
O negativnoj selekcije sto se tice kadrova da i ne govorimo.Uopste se ne postuje struka,kreativnost,obrazovanje,pravo na rad.Sve ide
po sistemo ja tebi ti meni.Ljudi sa fakultetima prodaju na pijaci a "zasluzni" kadrovi su "dobro"
rasporedeni.Od Evrope i sveta nismo uzeli radne navike,postovanje zakona i dr.vec sve ono sto je negativno. Rezime svega je :Nemojte se cuditi da se normalnom postenom coveku sve ogadilo,da mu je svega dosta.Sve nade su izigrane.Dokle!Da li ima
neko posten,pametan i human da zavede red u ovoj
zemlji beznada!!Cekamo ga!
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 06 avgust 2009 22:00
Morton
Jedini način da se izbavimo je uporno ponavljanje istine. Neumorno, iz dana u dan moramo širiti istinu i otvarati oči drugima. Pre svega ličnim primerom.

I zato ponavljam!

Povratak Svetosavskim tradicijama je jedini način da se srpski narod spase i obnovi do moći dovoljne da povrati ono što mu je oteto.
Rađajte decu braćo Srbi. Rađajte što više dece. Vaspitavajte ih u duhu Svetosavlja. Učite ih da drugog brata osim Srbina nemaju. Učite ih da ne zaborave 1389. Ni Ćele Kulu, ni Jasenovac, ni Goli Otok, ni Bljesak i Oluju, ni Knin ni Sarajevo, ni 1999. Ni ovo blato u koje smo pali posle 5.10.2000.
Moramo raditi, mnogo i naporno. Moramo štedeti i graditi i pripremati se. Moramo obnoviti Srbiju, pre svega duhovno.
A onda će doći veliki dani. Srbi će opet vratiti što im pripada.
Rađajte decu braćo Srbi. Što više dece. Vaspitavajte ih u duhu Svetosavlja. Ta deca nose naše buduće pobede. Ta deca su naša jednia nada u budućnosti. Ta deca su svetlo na kraju tunela u kojem već dugo lutamo kao slepci.
Borba našeg vremena je najvažnija, ali nije teško pobediti. Prekrstite se i krenite stopama Svetog Save. I dobili ste svoju bitku.
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 06 avgust 2009 22:19
Velizar
Cenim lično gospodina Obradovića, kao poštenog čoveka i časnog intelektualca, ali se plašim da se ne "istroši" u didaktičkim nacionalni programima i proklamacijama, kojih je sve više, a prave akcije sve manje.
Preporuke:
0
0
8 petak, 07 avgust 2009 00:07
N. Vuković
Tekst liči na spisak lepih želja. Postavljeni su određeni ciljevi, sa kojima sam inače saglasan, a nema strategije i taktike. Promene mora inicirati vlast, ali kako doći do nje - to Obradović ne spominje.Kada se sve sabere, ispadne još jedna prazna priča. Srbi moraju ovo, moraju ono, treba da budu ovakvi, treba da budu onakvi...slažem se, ali gde su tu ocrtani konkretni načini preobražaja...jednostavno ih nema.Kod Rusa je devedesetih bila katastrofalna situacija, pa ipak se od nečega krenulo...malo po malo, s vrha naniže, i iako ni danas nije tamo sjajno, ipak je znatno bolje nego što je bilo.
Promene uvek započinje neko konkretan, veliki pojedinac i njegovo okruženje, neka grupa ljudi ili institucija, nema tu mnogo spontaniteta, mora se mukotrpno graditi duhovna atmosfera, kontrolisati mediji, obrazovanje, a sve to radi nekakva vlast.
Ko će ovde biti takva vlast? Demokratija ili nasilno uzimanje "kormila"? Čime početi - štrajkovima, demonstracijama, peticijama, hepeninzima...Dakle, nije uopšte dilema čemu stremiti već ono prokleto pitanje - ŠTA DA SE RADI?
P.S.Što se tiče spoljnopolitičkih opcija - ne bih nikada otpisao varijantu stvaranja naddržavne zajednice slovensko-pravoslavnih naroda...Ideja da danas, u 21. veku, državica od desetak miliona stanovnika može biti "samostalan" igrač u međunarodnoj politici je smešna. Sa nekim blokom, državom, mora se ući u čvršći aranžman, što ne znači automatski gubitak celokupnog suvereniteta.
Preporuke:
0
0
9 petak, 07 avgust 2009 01:58
Gazda Gruja
Prvo, Dverima je srce na pravom mestu ; ne može se reći drugačije - ali, istina je i da "vetar duva" od Patrijaršije, a Bogami, ni teza o "spisku lepih želja" nije daleko.
Ruku na srce, drugo se ne može ni očekivati od njih, to su "Dveri" - časopis i "građanska inicijativa" od "dej uan" između čekića i nakovnja - želje za zaštitom Crkve i optužbe za klerofašizam ; nije partija, nije paravojna formacija, nego "puko" udruženje građana koje, eto, pokušava (i ponekad uspeva) da skrene malo pažnju sa ludosti i tako da privuče nekog mladca u svoje "okrilje". I na tome im hvala, posebno Bošku ; sve je to O.K.

Ali...
Spas nije (samo) u Pravoslavlju. Ima spasa i u "hjuman risours menadžmentu". Sigurno u "sustejnabl divelopmentu", kao i u kvalitetnom i temeljnom "menadžerijal skils nurišingu", "vajd bejz kepčuring marketingu" i tako tim anglosaksonskim kovanicama...

Šta ću, blato, ilovača, ni ja je ne volim, al` takav je pos`o...

I da "ne duva vetar" odande odakle, de fakto, duva, Dveri bi se sa tim suočile.

Ako hoćemo da budemo uspešni, DANAS - moraćemo, bogami, preuzeti i neki anglosaksonski model ; NE BITI ZA AMERE, nego MALO KOPIRATI AMERE - doduše, kad sam ja čitao Sv. Vladiku Nikolaja, on se, koliko se sećam UPRAVO ZA TO ZALAGAO - preuzeti neke (on reče sve) koncepte amerikanske - i to je sasvim logično, ako `oćeš da igraš fudbal, moraćeš da naučiš da driblaš i šutiraš, a ne da treniraš bekend i dropšot - pošto isti za fudbal nisu ADEKVATNI... ali, džabe pričam.

To ovde kod nas nije opcija. Ovde vlada "budi dobar" detinje vaspitanje... A dobar i lud... svi znaju nastavak...
Preporuke:
0
0
10 petak, 07 avgust 2009 08:13
Jasna Simonovic
N. Vuković
Jako mi se dopada vaš komentar, naročito p.s. U tom smeru nešto sam uradila samoniocijativno 2001. videvši da se kod nas (uključujući KM i CG) dešava sveopšta "destrukcija"...
Članak g Obradovića je lepo promišljen, a i napisan, pa kako polazi od srpstva, kao i većina tekstova, umesto od Srbije, tako malo stiže do baze neophodne za "Pionira" koji ima sve pobrojane osobine (avakako ne baš perfektne, ali blizu!),da nešto i konkretno uradi...Takvih ljudi svakako ima...Ne znam kako u drugim profesijama, ali u farmaciji sebe smatram takvom...
Preporuke:
0
0
11 petak, 07 avgust 2009 10:18
Jasna Simonovic
Gazda Grujo, hvala na komentaru...kako ste u pravu!
"Pionir" treba da ulazi na sve dveri...i srpske i ruske i svakako američke...i velike i male...

U Americi npr. na mala vrata ulaze kućni ljubimci i ne odlaze pre skupštinu da grizu poslanike...

U Rusiji nisam skoro bila (ali je ona u meni!), ali verujem da tamo golubovi ne stiču stanarska prava...

Dok republički tužioci i sudije sanjaju svoj pravni san bez pokrića...I u CG i u KM i šire jugoslovenski...Uh, šteta što Mugoša, ako je to gospodin koji se bavio zdravstvom, izvinjavam se ako nije, nemam vremena da proveravam, nije pročitao moje dopise na vreme...Ko bi se onda tukao po ulicama!
Preporuke:
0
0
12 petak, 07 avgust 2009 10:43
mirjana,
Svetosavlje je pomoglo Srbima da opstanu, da ne nestanu kao narod i da prežive tursku okupaciju. Ali Svetosavlje nije oslobodilo Srbiju i stvorilo srpsku državu. To se dešavalo negde drugde i u vreme kad je Turska kao carevina oslabila.
Preporuke:
0
0
13 petak, 07 avgust 2009 13:25
ludi skretničar
Nije loša analiza sadašnjeg stanja i struja koje postoje međ` Srbima, ali predlog rešenja je - srednjevekovni. Manite se ljudi teokratije.
Preporuke:
0
0
14 petak, 07 avgust 2009 15:06
Tatijana
Ko god misli da treba ovako da se oslobađamo, taj živi u iluziji.
Preporuke:
0
0
15 petak, 07 avgust 2009 21:12
Milan
Ne volim da komentarisem komentare, i nemam nameru da na bilo koji nacin branim autora, ali cini mi se da su neki od komentatora pogresno shvatili da se Bosko Obradovic zalaze za nekakvu teokratsku drzavu. Ponovo sam se vratio na tekst i zaista nigde to nisam mogao da nadjem. Crkva se pominje samo kao jedna "institucija" koja bi imala veliku ulogu u oduhovljavanju naroda, vracanju na taj znameniti Svetosavski put, za koji neko od komentatora rece da nam je pomogao da izdrzimo skoro pola milenijuma pod Otomanima. Crkva treba ponovo da predstavlja tu ideju sabornosti, sloge...ideje koja je izgubljena jer smo se podelili na Karadjordjevice i Obrenovice; partizane i cetnike; delije i grobare...
Ali drzava treba i dalje da ostane sekularna kakva je bila i do sada. I krajnje je neumesno zamerati autoru da je napisao "politicki korektan" tekst ne zamerajuci se nikome na vlasti. Pa ljudi, ovo o cemu se govori ovde-pa to nema nikakve veze sa dnevnom politikom, zasto se time prljati. Ovde se govori o necemu mnogo dubljem i vaznijem: o duhovnom preporodu srpskog naroda kao osnovi svakog drugog napretka. A kad taj cilj ostvarimo, dao Bog zdravlja i pameti, necemo ni misliti o Tadicu, Dinkicu, Kostunici, Tomi, B92, NVO, e-novinama...
Preporuke:
0
0
16 petak, 07 avgust 2009 22:24
Morton
Na pomen Svetosavlja, odmah se plašite teokratije.

Država treba da ostane sekularna, ali mi kao pojedinci treba da se vratimo tradicijama i vrednostima koje su nas održale kroz vekove. Opet da ne budem pogresno shvacen, to ne ѕnaci povratak u jelek i opanke. Treba iskoristiti sve prednosti moderne tehnologije, ali treba se vratiti sistemu vrednosti koji je davao moć našem društvu, kroz vekove.

Neko je rekao da Svetosavlje nije oslobodilo Srbiju.
Svetosavlje je stvotrilo i uzdiglo Srbiju. Svetosavlje je i oslobodilo Srbiju, više puta. Ta vera i moral koji su davali snagu našem društvu da prođe sva iskušenja.

I zato ponavljam!

Povratak Svetosavskim tradicijama je naš jedini spas.
Preporuke:
0
0
17 petak, 07 avgust 2009 23:40
Jasna Simonović
MORTON, Mnogo lepo ste napisali o svetosavlju koje kao produženi put pravoslavlja uključuje i svoju autentičnost udenutu kroz familijarnog mirotvorca Svetoga Savu...Barem tako ja osećam...Jedino mi se ne sviđa što kažete da decu treba učiti da im je jedini brat Srbin..."Brat je mio koje god vere bio"...Baš je to ono što svetosavlje čini ekskluzivnim, to prepoznavanje bližnjega svoga nezavisno od vere i nacije, to istezanje sebe, duhovno i fizički, do potreba ljudi oko sebe bez remećenja mira "pravoslavnog" postanja ...mislim da je srpsko svetosavlje uzdignuto iznad nacionalnog, i da je ta otvorenost duše za prepoznavanje potreba druge duše njegova izuzetnost...Dostići vrednosti te izuzetnosti nije uopšte lako, ali je i sam put pravo oslobađanje od iluzionističkih taraba skučene ljudske svesti...
Prave "dveri" za sreću na planeti...
Preporuke:
0
0
18 subota, 08 avgust 2009 00:45
Raki
Dokaz da je Srbija puna kvazi-intelektualaca koji ne mogu u sopstvenoj zemlji da stvore uslove za pristojan život građana je odsustvo smisla za realnu procenu situacije u svetu koji nas okružuje.To traje već 150 godina,i nema nade da ćemo bilo šta naučiti iz prošlosti,neću namerno reći istorije,iz razloga što bi se verovatno pojavio neko od pametnih srba da beskonačno drži čas istorije.Ukratko,da imamo dovoljno kvalitetnih ljudi,već bi kao narod definisali svoje stavove po pitanju svakodnevnog života,porodice crkve...Sve je to tačno,jedna loša procena i ode u propast 10,20,30 godina života građana,a za to vreme savremeni svet ode dalje,a mi ostadosmo da kukamo i da prebrojavamo tuđe greške i ko je kome šta rekao loše....Samo se plašim da ćemo opet na kraju jedne loše etape života biti u pravu,da smo sve unapred znali,da nas svi mrze,da su svi ljuti na nas...
Preporuke:
0
0
19 subota, 08 avgust 2009 05:13
bole
Dobar članak, ali mali ko će ga razumeti. Ne zato što je nejasno pisan, već zato što ko već nema u glavi sklonost ka onome o čemu se piše odbaciće kao strano telo i vratiti se svom razmišljanju u kom sve funkcioniše. Zar je Putin pao s neba Rusiji? Pa kad je tako s neba pao pravo na vlast uredio je državu, i to je bilo lako jer su već imao vlast, pa su ga svi slušali. Naravno, to niti je bilo niti će biti. Kakva god da je situacija u državi, ljudi moraju sami prvo da se organizuju i povežu da uzmu vlast, pa se tek onda popravlja.
Ali ko i oko čega se skupiti, i sa kojim ciljem? Ako neko kaže da treba svetosavlje tri kažu da je zaostao i iz 'patrijaršije'. Ako kaže da treba više dece, ne zbog broja već zato što je to borba za goli opstanak, svi će samo okrenuti glavu - ko je lud da rađa više dece, pa zna se koliko je to posla. Ako neko kaže očuvanje porodičnog morala, biće još i ismejan jer nije 'muškarac', a ako slučajno pokuša da pomene javni moral neće biti ni ismejan već samo smatran za budalu što i on ne uzima mito.
Zato ja u ovu demokratiju ne verujem. Verujem u akciju i povezivanje ljudi koji već misle slično. Verujem da je ono što radim ispravno, i da jednoga dana kad pogledam unazad, kao i Proti Mateji, neće biti dela za koje bi mi savest prebaciti mogla. Okupljati one kojima no do čega sem njih samih nije stalo je besmislica. Njih će okupiti Veliki Inkvizitor, demokratski, a mi koji smo drugačiji moramo sami naći svoj drugačiji put.
Preporuke:
0
0
20 subota, 08 avgust 2009 11:42
Gazda Gruja
Ohhh... S`one strane nisi dobar Evropejac i poješće te Azija i mitomanija (ako kažeš da nećeš u NATO), s`ove strane nisi dobar Pravoslavac i poješće te Veliki Inkvizitor (ako kažeš da nećeš u Amiše)...
Sa svih strana Talibani... Oprosti im Bože...

A C++ niko od njih ne govori...

p.s.
nisam siguran da je legalno biti protiv demokratije...
Preporuke:
0
0
21 subota, 08 avgust 2009 14:05
kritika je privid, ali
S vremena na vreme pratim izlaganja, tekstove gospodina Boska Obradovica. S nekim/mnogim stavovima, odnosno delovima ili aspektima pokreta Srpske dveri se ne slazem. No nezavisno od toga postujem njihovo zalaganje za obnovu pravih/normalnih vrednosti koje su sistematski unistavane sto zbog globalnih kulturnih/ekonomskih/politickih kretanja, sto zbog nase nedovoljno ozbiljne kulturne politike koja je ovaj deo kulture uvek zapostavljala ili mu jednostavno nije znala da pridje. U oblasti nase drustvene nauke iz koje su se regrutovali cinovnici ministarstva za kulturu, preplitale su se sledece ideoloske struje:marksizam, postmarksizam, nihilizam, anarholiberalizam. Kako su nihilisti ili anarholiberali mogli da se na autentican nacin bave vrednosnim sistemom kad je njihova polazna parola bila-SUBVEZIJA? Sto se tice samog gospodina Boska Obradovica mislim da je sasvim jasno da se radi o STABILNOJ, POSTENOJ licnosti,koja misli svojom glavom, radi se o neiskvarenoj osobi koja ne pada na nivo banalnosti spletkarenja. Posto sam procitala neke njegove tekstove iz 2004,205,2006 na osnovu njih mislim da je odavno shvatio poentu IGRE, ''identifikovao''je fenomen laznog patriotizma,fenomen ''bezbednosne kontrole sistema'', itd. Bilo kako bilo, jednog dana, ako se ova zemlja ne raspadne, Bosko Obradovic ce sigurno biti jedna od nasih vodecih politickih licnosti. A mozda bi i trebao biti. Uf samo kad bi istisnuli sve nase spletkarose i buzdvane koji bi sve, ali bas sve, uradili zbog svoje karijere a ne zbog svoje zemlje.
Preporuke:
0
0
22 subota, 08 avgust 2009 21:27
Raki
Mi kao narod imamo problem po pitanju umerenosti.Svi ti silni doktori nauka,strucnjaci nisu garancija dobrog i pristojnog zivota.Ovaj narod je desetinama godina ucen da se snalazi,tj.da nalazi resenja za bezizlazne situacije u koje ga uvaljuje sopstveno rukovodstvo.Pitram se da li u skorijoj buducnosti postoji mogucnost da zivot u Srbiji krene uzlaznom putanjom...Svi komentari kvazi-intelektualaca u smislu obozavanja sopstvenog lika i dela padaju u vodu pred cinjenicom da se u ovoj zemlji malo sta proizvodi,sto je i najveci problem uopste.Svi koji dolaze u nasu zemlju,dolaze iskljucivo zbog sopstvene koristi,ne zato sto nas vole.Jednostavno prilagodimo se svetu u kojem zivimo,jer se suprotno nece desiti.Kada to budemo uradili nece biti vazno ko je na vlasti vec da li to moze i hoce da radi.Smejali smo se Slovencima..Pa da li smo sta od njih naucili,ako vec nisu pocrkali od gladi bez nas....
Preporuke:
0
0
23 subota, 08 avgust 2009 21:38
Raki
Sve dok u Srbiji vazi zakon jaceg,ne postoji mehanizam da Srbija napreduje.Sa druge strane kvazi-intelektualci su utukli ovaj narod u smislu zaglupljivanja i nacionalne i verske zatucanosti.Jednostavno moramo imati ljude na
rukovodecim mestima koji pored sebe vole i druge ljude u ovoj zemlji.Da znaju da i drugi treba da jedu,letuju ,idu na izlet,da rade...Ovde vlada haos vec dugi niz godina jer je siromastvo globalni problem Balkana pa i Srbije.Nikako ne mozemo da se organizujemo.Umemo samo da kazemo sta ne valja,a kako to stanje treba srediti i kako vise i bolje raditi,to niko ne zna.Kome jos u ovoj situaciji treba prazno naglabanje o nacionalnom ponosu,kada je nerad ucinio svoje,tako da niko i ne planira nesto da radi.
Preporuke:
0
0
24 nedelja, 09 avgust 2009 12:53
Morton
@Jasna Simonović
MORTON, ...Jedino mi se ne sviđa što kažete da decu treba učiti da im je jedini brat Srbin..."Brat je mio koje god vere bio"...Baš je to ono što svetosavlje čini ekskluzivnim, to prepoznavanje bližnjega svoga nezavisno od vere i nacije, to istezanje sebe, duhovno i fizički, do potreba ljudi oko sebe bez remećenja mira "pravoslavnog" postanja ...mislim da je srpsko svetosavlje uzdignuto iznad nacionalnog, i da je ta otvorenost duše za prepoznavanje potreba druge duše njegova izuzetnost...


Grešite. Ta parola:"Brat je mio koje god vere bio", je najskuplja srpska zabluda. Platili smo je do sada rekama krvi i izgobljenim vekom. Satrli smo se pokušavajući da dokažemo tu opsenu.
Zato ponavljam. Brat mi može biti samo Srbin. Svi ostali mogu biti komšije možda i prijatelji. Ali braća nikada.

@Gazda Gruja
Govorim: C/C++, Javu i .NET
Preporuke:
0
0
25 nedelja, 09 avgust 2009 16:01
Gazda Gruja
@ Morton
Odlično! BRAVO!
I kako se onda ne slažeš sa konceptom "aj mi malo da radimo nešto korisno, moderno i organizovano, profitabilno, za promenu, pa da podignemo standard ljudima, da organizujemo narod malo, a ne da ih stalno grdimo nešto. Dajmo im dobar primer, doći će oni sami!"?

Nego, nemamo vojsku, nemamo ekonomiju, nemamo biološki potencijal, a `oćemo nešto. Šta `oćemo?
Preporuke:
0
0
26 nedelja, 09 avgust 2009 16:11
@Morton, Jasna
Bilo bi lepo i jednostavno da mogu da prihvatim Mortonov stav, ali život ga jednostavno negira. Uostalom, neki dan sam na Vidovdan.org našao intervju Zoltana Danija - kako se to uklapa u Mortonov stav? Da ne spominjem LDP i kojekakve NVO, šta s njima, i tamo se većina deklariše kao Srbi?
Stvar je, kao i uvek u životu mnogo komplikovanija od crno-belo, a to crno-belo nam je donelo puno štete. Prijatelje i razumne ljude odbacujemo jer se nisu rodili kao Srbi, a puštamo neprijatelje da maskaradiraju kao 'Srbi' i pozivaju se na bogom dana prava.
Ne mogu baš prihvatiti ni Jasnino da to nije važno, jer znam da to ima uticaja, i te kakvog - ne uvek i ne kod svakoga, ali ima. Ko je Srbin i u kolikoj meri najviše određje sami ljudi svojim delovanjem, sve ostalo je jeftino pozerstvo.

Usput Grujo, i ja govorim C++, i to prilično tečno ali mi to nije smetalo da dobro razumem pomenute komentare. Ne znam da li si ženjen i da li imaš decu, ali ako nemaš i to dosta, ma koliko pametan i sposoban bio (u šta ne sumnjam, čitao sam tvoje ranije komentare) jednostavno nisi relevantan. Malo rukah, malena i snaga, a vidiš kakvo je vreme došlo - sila boga ne moli.
Preporuke:
0
0
27 nedelja, 09 avgust 2009 16:17
@Morton, Jasna
Nije ni Morton ni Jasna, da ne bude konfuzije ako moderator ne ispravi :).
Preporuke:
0
0
28 nedelja, 09 avgust 2009 17:57
Jasna Simonović
MORTON, možda je parola donela zabludu, to svakako ima osnova za kritiku, ali "brat" sigurno nije...Nemojte dvaput da kažete, jedan moj prijatelj do skora je mislio da je sam samcijat, kad mu se odjednom pojavi brat Nemac...e, to je tek priča za neku filmsku produkciju...da se naježiš od "života"!
Preporuke:
0
0
29 nedelja, 09 avgust 2009 18:06
Jasna Simonović
@Morton, Jasna
Ne, nisam nigde rekla da to nije važno...Svaki je čovek poseban, a tu posebnost dobija svim onim što jeste...što je bio...i što će biti...
Jednostvno mislim da um proizvodi dovoljno supstanci koje nacionalno prepoznavanje stavljaju pre svega na nivo kulture...Ali to mogu da objasne pametniji ljudi od mene...Moje je samo bilo da svetoslavlje koje je u meni ovim malim komentarom ne ograničim političkim i verskim ogradama, jer ograde je teško preskakati...Ponekad se čovek na njih nabode, ponekad se pretvore u zid, a ponekad možda i ne znaš da iza zida stoji tvoj rođeni brat...(Gledati film Nož!)
Preporuke:
0
0
30 nedelja, 09 avgust 2009 18:22
Gazda Gruja
E, jes` najlakše je "osuti paljbu" po Grujanu! :)))
Ce plus plus je bila metafora.
Metafora za TRENUTNO POTREBNA I KORISNA ZNANjA NASUPROT BESKORISNIM I ANAHRONIM kojima se ljudi zaluđuju i dalje ovde.
Večito moram da (se) prevodim.

Volim ja Svetosavlje, volim ja Pravoslavlje, alo, bre, sve je to ok. I Dveri volim.
Nisu Dveri problem. Ziloti i Pravoslavni talibani me više nerviraju. A što se tiče predložene "svetosavske revolucije", bojim se da se ni "vi sami" ne biste složili oko definicije šta je to i kako to treba da se izvede i kako sve to treba da izgleda. Pa bi morala da se formira neka komisija koja bi standardizovala Svetosavlje, a onda ode mas` u propas`...
Ali ništa to nije tema, sve ja njih tako sumanute volim, naši su. Jesu k`o Amiši, al` su naši.

Nego ne volim što nema škola za taj prokleti Ce plus plus, ni fakultet neki ozbiljan, državni, za neki biznis, za AJ TI, za informacione sisteme, za robotiku, za "mikročipologiju", za SAJBER nešto bre... za pametno upravljanje resursima itd... Kod nas je sve to "ad hok" i sve u formi jednosemestralnog kursa pobogu.
I ne volim što svi nešto "valjaju", uvoze, trguju, muvaju, a niko da se uhvati neke proizvodnje, al` pametno, MODERNO, promišljeno i PROFITABILNO. Jer će samo u tom slučaju da bude "plus". A kad ime PLUS, onda ćemo lako sve ostalo. Od PLUSA se živi, verujte mi!

Znači, aj` mi za promenu, recimo da pitamo naše devojke i mlade žene, u kojim bi one okolnostima rodile više Srba. Recimo. Pa kad dobijemo odgovor da malo porazmislimo i vidimo da li to može nekako da se izvede.

A u toj situaciji, (više Srba i plus u kasi) može šta god hoćete da se pravi.
Je l` ok sad? Nije verovatno :(
Preporuke:
0
0
31 nedelja, 09 avgust 2009 21:04
@Jasna Simonovic
Postovana Jasna,''brat'' je anahron pojam u savremenoj poltiickoj sociologiji, medjunarodnom pravu, savremenom ustavnom poredku. Dobro, jasno je da je parola''svaki brat mi je mio ma koje vere bio'' svojstvena masonskim krugovima. Ali, kad je rec o npr. ustavima, ne postoji ni jedan ustav na svetu u kojem se regulisu odnosi medju nekakvom bracom. Postoji naravno citav niz zakona kojima se regulisu porodicni odnosi/ radi se naime o porodicnom pravu, no drzavljani se tretiraju jednostavno kao gradjani,i/ili kao gradjani koji pripadaju vecinskom narodu-nosiocu suvereniteta odnosno nacionalnim manjinama. Dakle, nigde na svetu ni u jednom ustavu ne postoji termin braca. Molim Vas, pa zar se mi to vracamo u vreme pre nove ere. Pobogu sta vam je? Sto se tice knjige ''Noz'' sta reci? Cist primer socijalnokonstruktivistickog pristupa naciji/narodu. U ovoj knjizi Draskovic, naravno, relativizuje naciju/narod, te nije jasno kako to tada niko nije shvatio, nego je upravo ovog pisca publika proglasila nacionalistom. Kakva recepcija!? Cist promasaj u proceni.
Preporuke:
0
0
32 nedelja, 09 avgust 2009 22:34
Morton
@Gazda Gruja

Što se tiče plusa u kasi, savest mi je mirna. Godinama uporno podižem BDP ove zemlje, na najčistiji mogući način.
Ako te interesuje školovanje za IT imaš nekoliko ozbiljnih ustanova u kojima možeš naučiti sasvim dobro:ETF, PMF, FON, Viša Elektrotehnička.

Što se tiče razvoja IT sektora u Srbiji, svoje mišljenje i konkretan predlog sam ostavio kao komentar, nedavno u tekstu o rudarstvu u Srbiji.

Glavni problem našeg društva je to što se osipamo. Sve nas je manje. Ako budete čekali da se ekonomski sredite da bi ste imali više dece(šanse su 99% da će to biti ono što će vam supruge/devojke odgovoriti ako ih anketirate, znam iz iskustva), nikada nećete dočekati takve uslove, a život na ovom svetu curi neumitno.
Demografski problem je veći i opasniji od ekonomskog. Jedan od glavnih efekata loše demografske situacije će biti još veće siromaštvo.
Država ništa ne može uraditi dovoljno brzo da bi tu nešto promenila, sve i da vladaju ljudi kojima je zaista stalo do ovog naroda. Sada je sve u rukama pojedinaca, tačnije pojedinačnih porodica.
Da skratim. Ili troje dece pod hitno, ili smo propali.

Nemojte mešati Svetosavlje sa Zilotima. Imaju samo jednu dodirnu tačku, Pravoslavlje.
Nije Svetosavlju potrebna nikakva standardizacija, jedna od moći Pravoslavlja je od uvek bio pluralizam.
Nije tu potrebno ni nametanje spolja, to mora da dođe iz čoveka iz želje za spasenjem.

Moja je dužnost da uporno ponavljam i da probudim što više uspavanih.

Zato ponavljam!

Povratak svetosavskim tradicijama je jedini način da se spasemo. Tu leži jedina naša snaga koja je još preostala, tu leži jedini naš zaklon, u vremenu kada smo ranljiviji nego ikada.

Zato pristupite braćo Srbi.
Preporuke:
0
0
33 ponedeljak, 10 avgust 2009 08:09
Prečanin
Jedna dobra analiza. Umnožava se, polako ali sigurno broj mladih, trezvenih Srba koji koriste svoju glavu. Oporavak neće biti ni brz ni lak, ali nismo se ni našli na dnu dna preko noći. Dugo pamtim, (prevalio sam šestu deceniju) i potpuno sam uveren da je najgore iza nas. Najbolji dokaz su mladi poput g. Obradovića: pametni i hrabri! Među njima treba tražiti nove vođe i putovođe.
Preporuke:
0
0
34 ponedeljak, 10 avgust 2009 08:46
Jasna Simonović
GAZDA GRUJA...
Toliko ste lepo napisali, naročito ono da treba pitati devojke...
Moram samo dozvilite da vam skrenem pažnjuda tremin "svetosavska revolucija" ne koristite...(to mi para uši kao i druga Srbija!)...Svetosavlje ne poznaje "revoluciju"...Jer svakako ste čuli za termin "svetosavski mir"...A revolucija i mir malo imaju veze (ljudska zabluda!), jer i kad se revolucijom mir postigne, u žilama ostaje tutanj rata i nemira i svojih "prerano usnulih cvetaka"...Eh, ko ga još na ovom svetu nema u svojim žilama?!
Sve najbolje..
Preporuke:
0
0
35 ponedeljak, 10 avgust 2009 09:12
Jasna Simonović
@JASNA SIMONOVIC, Da, zato sam tu rečenicu “Brat je mio koje vere bio” stavila pod navodnice, ako ste primetili jer zaslužuje komentar...Svakako je floskula da su svi ljudi braća (i sestre) na ovoj planeti imala svoje opravdano težište da se ljudi prepoznaju kao ljudi (naročito kad “odlete samo u svoje jato”, pa zaborave da nisu ptice!) nezavisno u kojoj grani postanja se razilaze iz pozicije najbližeg roda ili u kojoj se spajaju kao najbliži rod...To samo Bog zna!
U komentarima nisam govorila o ustavu, pa ni o upotrebi termina braća(nisam zagovornik vremena pre nove ere kao ni vi)..Govorila sam da brat zaista ne može biti samo Srbin po životu, čak i kad je najrođeniji, čak i kad je od istih roditelja...A Ustav treba da bude slika života, pa ako baš hoćete Srbija treba svoj ustav da bazira na svetosavlju koje je prepoznalo svu svoju “braću i sestre”, koji su bili, jesu ili će biti...
Sigurna sam da bi me Sveti Sava razumeo, odnosno verujem da me sada razume jer verujem u Njegovu misao i delo, a na koji oslanjam svoj, mali, dijapazon spoznaje ljudskog saznanja...
Što se ustava tiče, izraz nacionalne manjine i većine me užasava ...kao što me užasava izraz polubrat ili polu-ne-znam-šta...Zar nije bolje brat po majci ili ocu ili po hranitelju, itd?...
Eh ta terminologija! Kažu da su zbog prevoda mnogi nesporazumi nastali na ovoj planeti...
Žao mi je što u filmu ili knjizi “Nož” niste prepoznali ne relativizaciju nacije već “nacionalnu apsolutnost”...Pogledajte još jednom milim vas bez predrasuda...
Kada se osvrnem oko sebe, takvih primera ima “milion”!
Preporuke:
0
0
36 ponedeljak, 10 avgust 2009 10:04
Jasna Simonovic
A ako se složi ceo svet da reč "srbin" bude sinoniom za reč "brat" (i sestru svakako!) nemam baš ništa protiv, ali se svakako onda treba pisati malim slovom (sem u nemačkom!)...mislim da takav predlog ima smisla, ali najpre u engleskom jeziku nalazi svoju lingvističku osnovu, a i vreme je da "globalno selo" postane pravo "gazdinstvo"!
Šalu na stranu...
U ovom trenutku maloj devojčici iz Libije koja je sada na VMA uskraćeno je disanje čistog vazduha u našoj zemlji, jer je teško ozleđena na mestu koje treba da bude bezbedno za svu decu sveta, a koje je NN "onebezbedio" tako da zlo umesto dobra dere kroz srpske oblake...
Ona je na veštačkim plućima, pa molim sve religiozne vernike da se za nju mole da što pre ozdravi, a nereligiozne vernike da pozitivne misli usmere ka njenom ozdravljenju...
Preporuke:
0
0
37 ponedeljak, 10 avgust 2009 10:08
Gazda Gruja
@ Morton
Ne može ništa "da spadne" na individuu, ništa ne može da spadne na entuzijazam. Rešenja moraju da budu sistemska, zakonska i demokratski doneta uz širok društveni konsenzus.

Ne mogu se više ne slagati za "ozbiljnost" i posvećenost nauci institucija koje si spominjao, vezano za pomenute sektore, niti o kadrovima koji sa njihovim diplomama traže posao ; ali, stvarno neću više da se raspravljam. Ende.

Sve najbolje, bratac...
Preporuke:
0
0
38 ponedeljak, 10 avgust 2009 12:57
@ Jasna Simonovic
Vuk Draskovic u filmu odnosno knjizi noz dakle uvodi na primer momenat ljubavi. Koliko se secam, muski lik se zaljubljuje u zenu, ali ipak se po nagovoru svoje majke od nje razdvaja zbog njene nacionalne odnosno verske pripadnosti, da bi tek na kraju otkrio svoju zabludu o svom identitetu i shvatio da je iste nacionalne odnosno verske pripadnosti kao i ta zena koju je voleo.No kad je to shvatio ona ga ostavlja i odlazi. Eksplicitna poruka je bla bla bla, no implicitna u podtekstu je sledece: trebao si biti covek,voleti tu zenu onakvu kakva jeste, prihvatiti je i ozeniti nezavisno od njene nacionalne odnosno verske pripadnosti.Poruka u podtekstu je sledece: ljubav je vaznija i iznad nacije. Ova poruka je s onu stranu ultranacionalizma, a Draskovic je kod nas u to vreme upravo predstavljanjem ove knjige i nama publici, javnom mnjenju prezentovan kao ultranacionalista. Dakle poruke koje su inkorporirane u ovoj knjizi su blize socijalno/ konstruktivistickom pristupu naciji, a ne esencijalistickom ili primordijalistickom. Dakle, zapadni intelektualci su ocigledno ovu knjigu bolje shvatili od nas. Ju otkud to !?
Preporuke:
0
0
39 utorak, 11 avgust 2009 14:18
@ Jasna Simonovic
Ponovo ću kad ugrabim vremena i nađem knjigu pročitati Nož da bih potpuno shvatila vaš komentar...Znate, ja nisam rođena na "zapadu", pa da odmah kapiram...Do tada sve najbolje...
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner